fredag 24 oktober 2008

SJÖRÖVARVISA

Jag tycker att Habib böckerna är otroligt bra , för de är roliga och bra.Man kan själv tänka sig att vad är meningen med livet ? vad skulle hänt om man inte livet fanns ? vad skulle vi gjort då ? man tänker så mycket , typ varför exploderade big ban ? varför är så otroligt många fattiga ? hur fungerar en dator ? allt har sin mening bara man får froska om lite och tänka. Och dte tar ju tid så klart.Jag hoppas verkligen någon berättar för mig vad livets mening är ! Själv är livet underbart för mig! Jag vill hinna med många saker innan jag dör , jag vill resa runt hela världen när jag blir stor , det är min önskning .Jag vill också uppleva många saker som är roliga. Här i Hermodsdalskolan så har vi haft en grupp elever som kommit hit varje fredag och pratat .Vår lärare BIRGITTA BERG läser lite för oss och senare snackar vi om det.Det är kul.Vi har besökt Habibklubbens sida också..
Ja , jag ska inte babbla på för mkt men en sista fråga :
VAD ÄR MENINGEN MED LIVET FÖR DIG ?

1 kommentar:

anonym sa...

jag tror att meningen med livet är att ta det lungt och ha det kul, varför jäkta?
Ta det lungt och lev livet så länge det varar, varför ställa sig själv en son fråga som ''Vad är meningen med livet?''
alla har sitt eget svar och man ska inte bry sig om det man ska bara leva livet!